בריכה שחייה מתועשת או פיברגלס

היכרות עם ההבדל בין סוגים שונים של בריכות עוזרת לשים את האצבע על המאפיינים המיוחדים של דגמי פיברגלס לבין בריכת שחייה מתועשת. במאמר הבא ניכנס אל עובי הקורה על מנת לאפיין כל סוג של בריכה ולהמליץ על הדגם שהכי רלוונטי עבורכם

יש כמה שיטות עיקריות להקמת בריכה קבועה בחצר או בגינה של הבית: בריכת בטון, בריכה מתועשת או בריכת פיברגלס. בריכת בטון לדוגמא מציעה עמידות גבוהה, גמישות עיצובית, אסתטיקה ומגוון רחב של אפשרויות בחירה מבחינת גימור וקישוט. עם זאת, בריכת בטון גם נוטה להיות יקרה וזמן ההקמה שלה יחסית ארוך.

האלטרנטיבות הן כאמור בריכה מתועשת ובריכת פיברגלס. בשביל להכריע בין האפשרויות, צריך להכיר את המאפיינים של כל סוג של בריכה.

 

מה מאפיין בריכות שחייה מתועשות?

בריכות שחייה מתועשות מתאפיינות בכך שבונים אותן על בסיס טכנולוגיה מתקדמת. בין היתר, הטכנולוגיה הקיימת כיום מאפשרת לבנות בריכה מתועשת בהתאמה אישית של כל מרכיב לצרכים של קהל היעד והלקוחות – החל מהגודל, דרך המבנה ועד חומרי הגלם שבהם משתמשים.

בניית בריכות מתועשות נמשכת פחות זמן כי החלק העיקרי מבוצע מחוץ לבית. בנוסף, אפשר להתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי תכנון בריכת שחייה מתועשת ולחסוך עוד זמן והוצאות תחזוקה.

 

מהן בריכות פיברגלס?

בריכות פיברגלס בנויות מחומר גלם מאוד ספציפי וזה גם היתרון שלהן. הן זולות יותר, אפשר לבנות אותן מהר ולא צריך להתפשר על העיצוב. כמו כן, בניית בריכה מפיברגלס מתאימה לבעלי גגות או למי שחשוב להם עובי של 10-15 ס"מ בלבד לצרכי הבטחת היציבות ומניעת שקיעה בקרקע.

בריכת פיברגלס מתחת לאדמה דורשת חפירה מקומית. לאחר מכן, צריך להקפיד על התקנת תשתיות צנרת וחשמל, הנחת תבנית הבריכה, מילוי החלל, הנחת יסודות תומכים, חיפוי וכמובן מילוי במים והוספת חומרי טיהור ואביזרי בטיחות.

 

כך תחליטו מה מתאים לכם

שיקולי תקציב ועלות מול תועלת יכולים לעזור להכריע את הכף בהשוואה בין בריכות שחייה מתועשות או פיברגלס. בנוסף, תמיד כדאי להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום.

דילוג לתוכן