המדריך המלא לבניית בריכות שחייה ביתיות

הגדרת תקציב, אפיון והתייעצות עם בעלי מקצוע הם השלבים החשובים ביותר בכל תהליך תכנון והקמה של בריכות שחייה. במאמר הבא נסביר מה מרכיב את השלבים השונים וכיצד עוברים אותם בשלום

בריכות שחייה הן דרך מעולה לשפר את איכות החיים ולהשביח את הערך של הנכס בעשרות אחוזים. מהבחינה הזו, בניית בריכת שחייה היא בכלל לא הוצאה רגילה – אלא השקעה משתלמת. עם זאת, לא כל אחד מאיתנו הוא מתכנן בריכות שחייה ולכן אפילו בחירה של בריכה שחייה ביתית היא משימה מורכבת יותר מכפי שנהוג לחשוב.

החדשות הטובות הן שניתן לרכז את כל התהליך של תכנון והקמה של בריכות שחייה תחת קורת גג אחת. אם עושים את זה נכון, רואים למשל בשלב מאוד מוקדם את ההבדל בין בריכות שחייה מבטון לבין בריכות פיברגלס. בשלבים מתקדמים יותר, ניתן גם לנצל את הידע של בעלי מקצוע ולהיכנס אל עובי הקורה מבחינת ההבדל בין המפרט של בריכות ללא קצה לבין בריכות סקימרים ובריכות עיליות רגילות.

 

שלב ראשון: הגדרת התקציב

השלב הראשון בתהליך תכנון והקמה של בריכות שחייה הוא הגדרה של התקציב. זה השלב שבו מחליטים כמה כסף מוכנים להשקיע כדי לבנות את הבריכה, אך גם בודקים מה מאפשרות ההכנסות מבחינת התחזוקה.

אם למשל מוכנים להשקיע קצת יותר עכשיו ורוצים לחסוך זמן ומאמץ אחר כך, אפשר לעשות את זה עם בריכות ללא קצה.
במקרים הפוכים, ניתן לבחור בריכות סקימרים או להתייעץ עם פלגים בריכות שחיה לגבי דגמי פיברגלס ובריכות עיליות.

 

שלב שני: אפיון, ייעוד ותכנון

הייעוד של הבריכה קובע איזה דגם הכי נכון עבור המשפחה והבית. אם רוצים לבנות בריכות שחייה גדולות במיוחד, צריך לפנות לזה מקום בחצר ולזכור שזה אולי יבוא על חשבון עמדות רביצה, שולחנות פיקניק וכן הלאה.

הייעוד של הבריכה גם נקבע לפי הרכב התא המשפחתי. כאן, בחירה של בריכת שחייה ביתית תלויה הרבה מאוד בשאלה מי בכלל עומד להשתמש בה, מה הגיל הממוצע ומהם שיקולי הבטיחות הרלוונטיים.

דילוג לתוכן