המדריך המלא לטיפול במי בריכה

כל מי שחלם על בריכה פרטית יודע שההקמה היא רק החלק הראשון בתהליך, ונדרשת תחזוקה שוטפת כל זמן שהיא פעילה. כדי שאפשר יהיה ליהנות ממים נקיים, מטוהרים ובטוחים לשימוש, יש לבצע מספר תהליכים נדרשים. לקראת הקיץ הממשמש ובא ושפע הבריכות הקיימות ואלה שייפתחו, לפניכם מדריך לטיפול במים, כדי שתוכלו ליהנות משחייה נעימה במים צלולים.

מדוע יש לדאוג לתחזוקה שוטפת?

למים בבריכה יכולים לחדור מזהמים שונים, החל מחלודה, בעלי חיים קטנים, חרקים, חול, חיידקים, ירוקת, אבנית ועוד, ואם הם לא מטופלים הם מזהמים את המים, מתרבים ומסכנים את המתרחצים. ישנם מתקנים שונים המיועדים לטהר את המים ולנקות אותם באופן שוטף, אם בשימוש בחומרי כימיקלים כמו כלור ואם בשיטות אחרות שלא עושות שימוש בכימיקלים.

•כדי שהמים יהיו נקיים, עליהם לעבור במכשיר המסנן את החיידקים, הבקטריות, האבנית, החלודה ושאר המזהמים הקרוי אוסמוזה הפוכה. מים עוברים בלחץ דרך מספר מסננים ומנוקים ללא כימיקלים בתהליך המבטיח מים ראויים לשימוש. האוסמוזה ההפוכה מספקת למשתמשים תחזוקה מיטבית לאורך זמן וחוסכת כסף. מערכת זו פועלת כך שמי מקור בלחץ מנוקים ומטוהרים בסינון מקדים, עוברים חיטוי נוסף המסלק מזהמים ועוד על ידי שימוש בפחם ועוברים סינון נוסף בממברנות.

•אם משתמשים בכימיקלים לשמירת המים, יש לוודא שריכוזם תקין וכי רמת הכלור אינה גבוהה מדי לפני השימוש.

•בדיקת איזון PH המספק מידע לגבי רמת החומציות של המים. הבדיקה נעשית באמצעות מקלונים או באמצעות מערכת בקרה רציפה. המערכת בודקת את רמת החומציות והכלור במים ודואגת להוסיף כלור בעת הצורך.

•שימוש במערכות מלח המיועד להחליף את הכלור ולעשות שימוש בחומרים טבעיים יותר ונמצא בשימוש רב בבריכות פרטיות. המכשיר מייצר כלור טבעי מהמלח, אשר יעיל בניקוי הרעלים מהמים ואינו גורם לגירויים או לרגישות.

•מערכת סינון ויניקה של לכלוך גדול הנקראת סקימר מותקנת על שפת הבריכה ושואבת את הלכלוך כל הזמן. אם עושים שימוש בסקימרים יש לדאוג לניקיון מכל האיסוף מדי כמה שימושים כדי למנוע ממנו להתמלא ולהיסתם.

•טיפול במסננים ודאגה לניקיונם – בריכות שחייה פרטיות רבות משתמשות בשיטת מסנן חול, אשר בו קיים חול קוורץ ולעיתים גם בזלת גרוסה, והמים עוברים דרך החול מלמעלה למטה ומתנקים. בשיטה זו יש לדאוג לניקוי המסנן לעיתים קרובות כדי שלא ייסתם.

•כדי לוודא שהמים נשארים נקיים, חשוב לכסות את הבריכה ביריעה כשהיא לא בשימוש, כך תדאגו לבטיחות ותמנעו מצמחים, עלים, בעלי חיים וחרקים לחדור למים.

•מומלץ להצטייד במכשיר רובוט המיועד לניקוי הבריכה ופועל על קרקעית הבריכה והדפנות, וכך דואג לניקיונה מאצות, ירוקת וחיידקים.

•אחד המכשירים הפשוטים אך ההכרחיים ביותר הוא רשת בעלת מוט ארוך אשר תסייע לכם למשות מהמים חרקים או עלים גם תוך כדי השימוש בבריכה.

דילוג לתוכן