למי מתאים להתקין בריכת שחייה פרטית בבית? ולאילו דגשים צריך לשים לב לפני התקנה?

רבים מאיתנו מסתכלים בקנאה על אנשים שנהנים מבריכה פרטית בביתם. הדבר מצריך כמובן שטח גדול, אישורי בנייה מתאימים ותקציב לא מבוטל עבור הפרויקט. במדינה חמה כמו ישראל, בריכה פרטית נחשבת לנכס ומאפשרת לבלות מבלי הצורך בהגעה לבריכה ציבורית, וכן לארח כיד המלך את המשפחה והחברים. אך ישנם מספר דגשים שצריך לזכור בטרם תתקינו בריכה פרטית בבית.

המחירים ירדו

מה שבעבר היה מנת חלקם של עשירי הארץ והעשירון העליון בלבד, כיום התקנת בריכה פרטית נחשבת לריאלית ונגישה יותר גם עבור אנשים אמידים פחות. הודות לאפשרויות הרבות של דגמי בריכות שחייה ביתיות וטכנולוגיות הייצור שהלכו והתפתחו, החלום של בניית בריכות שחייה פרטיות נמצא בהישג יד.

תוספת מושלמת לעיצוב

אם התחדשתם בדירת יוקרה עליה חלמתם זמן רב, ייתכן ותוכלו להפוך אותה למושלמת על ידי הוספת בריכה. גם בדירות יוקרה ניתן לבנות בריכת שחייה פרטית, על מנת להעניק לה עיצוב פנים מודרני יוקרתי ומעורר קנאה. מעצבים רבים המתעסקים עם עיצוב דירות יוקרה, ימליצו להוסיף בריכת שחייה אינטימית במרפסת בתוספת של דק, שיהפוך את עיצוב הפנים ליוקרתי.

בדיקת השטח

אולם, לא בכל מקום ניתן להוסיף בריכת שחייה, שכן יש לוודא שהשטח אכן מתאים להקמת בריכה ולמידותיה. יש לדאוג שהשטח המיועד ישר ומפולס, נקי ממכשולים, גומחות ואבנים, ולעיתים יש צורך בניקוי התשתיות בטרם תתחיל העבודה.

התייעצות עם בעל מקצוע

על מנת לחסוך בזמן והוצאות ולהימנע מטעויות קריטיות, מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע, שיידע להתאים בצורה מושלמת את תוכניות הבנייה של הבריכה הפרטית לשטח הנתון, ויידע לייעץ בדבר הקמת סיפונים ודק מעץ מסביבה, על מנת להעניק לה מראה יוקרתי. כמו כן, בעל מקצוע בקיא בהיתרי הבנייה והקריטריונים לעמוד בהם, ועשוי למנוע עוגמת נפש גדולה בהתקנה לא מקצועית וסיבוכים מיותרים.

דאגה לאישורים הנדרשים

במידה והתשתיות בבית אכן מאפשרות הקמת ובניית בריכת שחייה פרטית בבית, חשוב לעבוד בהתאם לדרישות הרשות המקומית הרלוונטית ולשליחת האישורים. בניית בריכה כוללת עבודות תשתית נרחבות כמו חפירה בקרקע, פילוס השטח והקמת תשתיות של חשמל ומים, וגם בסוף העבודות יש צורך בדרישת אישורים סופיים שאכן ניתן להשלים את בניית הבריכה הפרטית.

עבודה עם מקצוענים

בריכת שחייה מספקת הנאה גדולה עבור כל מי שמשתמש בה, אך יש לשמור על תקני בטיחות מחמירים שכן יש פוטנציאל לסכנה. לכן, אין לבצע עבודה חצי מקצועית או באופן עצמאי, אלא להיעזר באנשי מקצוע מנוסים שיביאו לתוצאות איכותיות ומשביעות רצון, ובמקביל לעבוד בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית ואגפי העירייה הרלוונטיים. ניתן להנות מבריכה בעיצוב יוקרתי שתהפוך לאטרקציה מרכזית עבור המשפחה והחברים, ויהפכו את הבית או הדירה שלכם למוקד עלייה לרגל בחודשי הקיץ החמים.

 

דילוג לתוכן